Najczęściej zadawane pytania. (FAQ)


1. Czy przesyłka jest odbierana z każdego miejsca?
Tak, przesyłka jest odbiera z każdego miejsca Polski.

2. Czy przesyłka będzie odebrana ode mnie, czy muszę ją gdzieś dowieść?
Kurier odbiera przesyłki z firmy i z domu, można również je zawieźć do siedziby UPS lub GLS, należy nam taką informację wówczas przekazać.

3. Czy jako osoba prywatna, mogę nadać przesyłkę?
Tak, zarówno firmy jak i osoby prywatne, mogą zamawiać usługi przez portal www.pack4you.pl

4. Czy przesyłki są ubezpieczone?
Przesyłki krajowe są ubezpieczone różnie w różnych firmach. W UPS do 325 PLN, GLS 6000 PLN, Raben kraj 10000 PLN.
Przesyłki międzynarodowe są ubezpieczone według wzoru waga przesyłki x 8,33 x kurs walut NBP. Przesyłki można płatnie doubezpieczyć, opłaty te podane są w cenniku usług dodatkowych.

5. Czy za przesyłkę można zapłacić przy odbiorze?
Nie, przesyłki należy opłacić przed zleceniem, przelewem, lub metodą szybkich płatności PayU, PayPal.

6. Jaki jest termin dostarczenia przesyłki?
Termin dostarczenia można sprawdzić w zakładce czas dostawy.

7. Czy ceny za przesyłki w cenniku są aktualne?
Tak, ceny są aktualne, są cenami brutto i zawierają opłaty paliwowe.

8. Czy do przesyłki są dodawane jakieś dodatkowe opłaty?
Cena przesyłek UPS jest za cenę wymiarową i rzeczywistą, może zawierać dopłaty za strefy rozszerzone, dostawę do osoby prywatnej, dodatek w przypadku przesyłek nietypowych lub dużych paczek. Przesyłkę można wycenić korzystając z kalkulatora - poznaj cenę swojej przesyłki.
Cena przesyłek GLS jest ceną ostateczną, o ile jest to przesyłka niesortowalna, czyli taka, która nie musi być sortowana ręcznie (np. ma nietypowy kształt, przeszkadzający w sortowaniu na samochód załadowczy, po taśmie)

9. Kiedy zostanie odebrana moja przesyłka?
Przesyłki GLS odbierane są na następny dzień po wpłacie, pod warunkiem dostarczenia potwierdzenia zapłaty lub zaksięgowania przelewu do godziny 21 dnia poprzedzającego odbiór, a w przypadku przesyłek odbieranych z innego kraju do Polski (import do Polski), do godziny 12,30. W przypadku przesyłek realizowanych przez kuriera UPS, odbiór odbywa się tego samego dnia po wpłacie, termin do kiedy należy zaplanować przesyłkę, można sprawdzić w zakładce: czas dostawy.

10. Jak długo muszę czekać na kuriera?
W przypadku UPS, można podać termin oczekiwania na kuriera przeważnie w 4 godzinnym przedziale czasu. Kurier UPS nie udziela informacji o telefonie do kierowcy. Przesyłki GLS odbierane są od firm od 9 do 16, od osób prywatnych między 9 - 18. Nie można wskazać konkretnych godzin, kurier nie gwarantuje przybycia na konkretną godzinę. W dniu odbioru, możemy przesłać mailem telefon do kuriera, z którym godzinę odbioru można ustalić w większym przybliżeniu. Taką prośbę należy wpisać w zleceniu w uwagach, lub poprosić mailem. Nie posiadamy telefonów do kurierów za granicą.

11. Czy kurier do mnie zadzwoni przed odbiorem lub dostawą przesyłki?
Nie, kurierzy nie mają obowiązku dzwonić.

12. Co zrobić jeśli kurier nie przyjedzie po przesyłkę?
Należy taką uwagę zgłosić do nas, żebyśmy mogli sprawdzić co się stało.

13. Czy przesyłki paczkowe są realizowane od drzwi do drzwi?
Tak, o ile regulamin wybranego kuriera nie ma takiego serwisu w jakimś kraju. W niektórych Państwach jak np Szwecja czy Finlandia, Szwajcaria GLS dostarcza do parcel shopu (gdy odbiorca jest osobą prywatną). W przypadku nieobecności w dniu odbioru przesyłki, firma GLS zastrzega sobie prawo doręczeń do parcel shopu.

14. Jak mam nadać przesyłkę?
Należy wypełnić formularz nadaj swoją przesyłkę, a następnie ją opłacić.

15. Jak wysłać paczkę poza Unie Europejską?
Paczki poza Unię wymagają odprawy celnej. W przypadku przesyłek o wartości do 22 EUR, obowiązuje odprawa celna uproszczona. W tym przypadku potrzebna jest karta odprawy celnej i faktura proforma. Przesyłki o wartości powyżej 22 EUR wymagają pełnej odprawy celnej i upoważnienia Agencji Celnej. Wzory dokumentów wysyłamy mailem. Firma musi posiadać również numer EORI, jest to numer nadawany przez Urząd Celny. W przypadku przesyłek poza Unię podajemy tylko koszt transportu, w każdym kraju obowiązują dodatkowo indywidualne opłaty celne i podatki. Przed wysyłką należy sprawdzić, które można wysyłać dodanego kraju, oraz jakie zasady panują podczas odpraw celnych. Cena przesyłki, obejmuje tylko koszty transportu, nie zawiera kosztów ewentualnego cła i podatku.

16. Jakie dokumenty są potrzebne do pełnej odprawy celnej przesyłek wysyłanych poza Unię Europejską przez firmy?
Wymagane dokumenty to upoważnienie dla Agencji Celnej w 3 egzemplarzach, kopia dokumentu NIP, Regon, zaświadczenie o działalności, zapłatę 17 PLN za upoważnienie, faktura, karta odprawy celnej. Firma musi posiadać numer EORI. Numer EORI nadawany jest przez Urząd Celny. Dokumenty należy dobrze dokleić do paczki z napisem odprawa celna. Wzory dokumentów wysyłamy mailem.
Jeśli firma ma już upoważnienie w Agencji Celnej Raben lub UPS, dołącza się jedynie fakturę i kartę odprawy celnej.

17. Jakie dokumenty są potrzebne do pełnej odprawy celnej przesyłek wysyłanych poza Unię Europejską przez osobę prywatną?
Upoważnienie dla Agencji Celnej w 3 egzemplarzach, kopię NIP w przypadku braku NIPU pierwszą stronę PIT, ksero dowodu, karta odprawy, faktura proforma, wpłata 17 PLN za upoważnienie. Dokumenty należy dokleić (dobrze!) w kopercie do paczki, z napisem odprawa celna. Wzory dokumentów wysyłamy mailem.
Jeśli osoba prywatna ma już upoważnienie w Agencji Celnej Raben lub UPS, dołącza się jedynie fakturę i kartę odprawy celnej.

18. Czy jako osoba prywatna w przypadku przesyłek poza Unię Europejską również muszę dostarczyć dokumenty do odprawy?
Tak, wymaga je Urząd Celny.

19. Jakie opłaty dodatkowe są dla przesyłek wysyłanych poza Unię?
Opłaty dodatkowe: to jednorazowa opłata za Upoważnienie dla Agencji Celnej 17 PLN, o ile zaznaczy się, że upoważnienie ma charakter stały. Przesyłki poza Unię Europejską i z krajów poza unijnych, obciążone są opłatami cła i podatku. Dla przesyłek GLS płatna jest odprawa celna. Firma Pack4you nie zna stawek podatku i cła w krajach poza unijnych.

20. Czy pomagacie Państwo w wypełnieniu dokumentów do odprawy celnej?
Tak, można się zwrócić do nas i pokierujemy jak należy wypełnić dokumenty, lub zlecić odpłatne ich wypełnienie za Państwa.

21. Kiedy otrzymam fakturę?
Faktury wysyłamy mailem, w terminie 7 - 10 dni roboczych od zrealizowania usługi (dostawy)

22. Czy mogę otrzymać fakturę pocztą?
Tak, pobierany jest wówczas koszt, zgodnie z cennikiem poczty.

23. Jak złożyć reklamację?
Procedura reklamacji opisana jest w regulaminie. Reklamację zawsze należy zgłosić do firmy Pack4you, a nie do kuriera realizującego usługę.

24. Jakie towary mogę wysłać paczką?
Lista towarów, które można wysyłać wymieniana jest w regulaminie Kurierów oraz regulaminie Pack4you.

25. Czy muszę coś naklejać na paczkę?
W przypadku kuriera UPS, przesyłana jest etykieta do naklejenia na paczkę i wymagana jest zwykła drukarka do jej wydruku. Kurier GLS przywozi własne etykiety

26. Czy paczki mogę monitorować?
Tak, paczki można monitorować, należy wpisać przydzielony numer danego kuriera w zakładce znajdź przesyłkę

27. Co to jest ID paczki?
ID jest nasz wewnętrzny numer, po którym wyszukujemy przesyłki, dodatkowo po opłacie zamówienia nadawany jest numer paczki GLS i odsyłany do Państwa mailem, lub w przypadku przesyłek UPS, etykieta z numerem monitorowania przesyłki tego kuriera.

28. Czy mogę paczkę zamówić telefonicznie?
Tak wyjątkowych sytuacjach, jak brak dostępu do internetu, można zamówić paczkę telefonicznie. Wypełniamy wówczas za Państwa formularz. Jednak ze względu na skomplikowane nazwy, prosimy o składanie zamówień za strony internetowej, poprzez wypełnienie formularza nadaj swoją przesyłkę.

29. Czy paczki są odbierane i dostarczane w soboty i w niedziele?
Nie, paczki są odbierane tylko w dni robocze. Dostawa paczek w sobotę dotyczy tylko paczek krajowych, wysyłanych z biura.

30. Czy muszę się zarejestrować na portalu?
Nie, wysłanie przesyłki, nie wymaga rejestracji, paczkę można nadać przez wypełnienie formularza nadaj swoją przesyłkę.